Laika prognoze
Mūsu draugi

Laivu klases Latvijā

JT250 un GT 15 



Laivu klases paredzētas jaunākajiem sportot gribētājiem. Šajās klasēs tiek izmantotas V veida laivas, kas mēdz būt kā no saplākšņa tā arī no kompozīt materiāliem būvētas ar uzkarināmajiem dzinējiem, kuru jauda nepārsniedz 15 Zs. Abās klasēs drīkst piedalīties piloti, kuri sasnieguši vismaz 9 gadu vecumu, galvenā atšķirība starp šīm klasēm GT-15 tiek izmantoti četrtaktu dzinēji, kas ir videi draudzīgāki, kurpretim JT-250 tiek darbināta ar divtaktu dzinējiem. Latvijā šajās klasēs kopā startē ap 14 sportistiem.
 
 
 
T550 un GT30 



Līdzīgi, kā iepriekš aprakstītajās jauniešu klasēs, arī šajās tiek izmantotas V veida laivas ar uzkarināmajiem dzinējiem, taču dzinēja jauda ir lielāka, līdz 30 Zs.
Lai startētu kādā no šīm klasēm, pilotam ir jābūt vismaz 14 gadus vecam.
 


S550 



Viena no vēsturiski viss ilgāk dzīvojošākajām klasēm. Laivas korpuss ir katamarāna tipa. Lai arī šīs klases popularitāte šobrīd mazinās, atdodot vietu formulai F4S, sacīkstes starp šīm laivām ir gana aizraujošas.


 
Formula2 un Formula F4S



Šīs abas klases atšķiras gan ar korpusa izmēriem, gan svaru, gan dzinēja jaudu, lai arī ir visnotaļ līdzīgas. Formula 2 neapšaubāmi ir viena no visātrākajām un prestižākajām laivu klasēm pasaulē. Formula F4S ir kā pirmie soļi ceļā uz daudz ātrāko un jaudīgāko Formula 2.



O-klases

     

O-klases laivas ir vienas no ātrākajām un interesantākajām laivu klasēm, tautā sauktas arī par „skuteriem”.
OSY-400 ( attēls pa kreisi ) ir katamarāna tipa laiva, kurā pilots atrodas guļus uz vēdera. OSY-400 ir kā sākums, tiem sportistiem, kuri vēlāk vēlās piedalīties līdzīga tipa laivu vadīšanā, taču jau lielākā ātrumā.
O-125/O-175, parasti tiek izmantoti tādi paši korpusi, kā OSY-400, taču atšķirība ir dzinēja jaudā, attiecīgi 125 vai 175 cm³. Lai arī tas skaitliski ir mazāk nekā OSY 400, dzinēji ir uzbūvēti tā, ka tie spēj strādāt tikai ar maksimālajiem apgriezieniem, kā rezultātā ātrums trasē dramatiski pieaug.
O-250/O-350 ( attēls pa labi ), iespējams visātrākās laivu klases pasaulē, kurās piloti traucās pa ūdeni, laivās bez drošības kokpitiem. Laivu maksimālais ātrums ir ap 170km/h
O-500/O-700, šīs laivas ir aprīkotas ar drošības kokpitu, lai pasargātu pilotu, dzinēja jauda ir attiecīgi 500 vai 700 cm³, to maksimālais ātrums ir zem 200km/h
 


FR-1000/ RN-2000 



Tautā saukti par „gliseriem”.
Viena no visplašāk pārstāvētajām laivu klasēm Latvijas republikā. Aptuveni 12 piloti Latvijā. Šīs ir trīs punktu atbalsta laivas ar iebūvētiem motociklu vai automašīnu dzinējiem. Viens no neapšaubāmi vienmēr visgaidītākajiem startiem sacīkstēs ir tieši gliseru starts, kad 12 korpusi,  traukdamies uz pirmā pagrieziena boju, saceļ iespaidīgas ūdens šļakatas un viļņus, izsaucot apbrīnu un ovācijas starp skatītājiem.